Friday, October 18, 2019

Winners Are...

"11 Blogs in the Running for Best Military Site: My blog now has more votes than all over 10 combined -- incredible honor."

11件の軍事ブログの人気投票サイトにとりあげられ、私のブログが第一位をとりました。 大変な名誉です。

この種のランキングに私がノミネートされたことに 驚いています。表彰を伴うような軍事サイトでは,私は最も好ましくない人物(PNG,persona nongrata)だからです。私は激しいため、だれも私の隣に並びたくないのでしょう 。その最大の理由は彼らから同類と見なされていないことにあります。
それは、私が2人の人気司令官を首にすべきだと言い始めたときから始まりました。両名とも首になりました。

ーーー
例:「マイケル・ヨンの二つの戦利品」より
https://www.michaelyon-online.com/two-big-military-scalps-for-michael-yon.htm

「さて、
イラクやアフガニスタンの戦場を勇猛果敢にレポートした独立系戦場レポーター /写真家のマイケル・ヨンと衝突するのは、私はまっぴら御免だね。彼は何週間かにわたって二人の男たちをこき下ろしていた -- カナダ陸軍のダニエル・メナード准将とスタンレイ・マクリスタル大将のことだ」

「するとどうだろう,二つのことがおこった。最初にメナード准将が,つぎにマクリスタル大将が首になった」
ーーー

これだけでなく、他のいくつかのブログサイトやブロガーがインチキであることも暴きました。

1)CJ グリシャム(元軍事ブロガー)(彼は後に有罪判決を受けました。戦闘での武勇伝を自慢げに吹聴していましたが,その嘘も暴きました <盗まれた武勲,Stolen Valor>)

2)ブラックファイブ(Black Five,米国の軍事ブログサイト)(このサイトは打ち切られました。恥ずかしくなったのでしょう。)

3)カール・プリン(記者,レポーター,軍関連の記事のブロガー) 人気者のカール 、彼は嘘の記事を書きました。ジャーナリストとしては失格です。彼は私を訴えると脅してきました。裁判の間,彼の欺瞞を一つ一つ暴いてシリーズにしようと待ち構えています。この裁判はニュースになることでしょう。

4)アンドリュー・マグレガー・マーシャル(元ロイターの記者,ブロガー):素行の問題と薬物乱用で17年間 働いたロイターを解雇されました(正確には首になる直前に辞職)。後に戦闘のレポートで嘘をついていたことがバレました。

5)ディビッド・フォックス(元ロイターの戦争特派員,ブロガー):心ないジョーク(東日本大震災時の原発事故に関連)を飛ばしたことで23年勤めたロイターを首になり,後にインドネシアで薬物事件で捕まり刑務所行きとなりました。

電子メール会議室のウォーロードループ(Warlord Loop,戦争に関する会員制メーリングリスト)などは,私が彼らの意に沿ったことを言わないので私を除名しました・・・ しかしなんということか、私の発信が彼らをリードしているのが時の流れです。

他の、戦争に関するブロガーの電子メール会議室は,私が「女性は歩兵部隊に居るべきではない」と発言したことを理由に私を除名しました。酷く怒り狂っていました。議論が激しすぎて制御するコンピュータが一時停止したほどです。

レッド スター ライジングという全体主義に反対するはずのサイトでは 議論しているうちに彼ら自身が全体主義(的)になってしまいました。

端的に言って私はどの軍事ブロガーよりも戦争・紛争・実際の戦闘現場を体験し取材してきたので,彼らにとって私の言葉 (いつも後から驚くほど正確であると判明する)が、不愉快過ぎて誰も私の横に並ぼうとはしません。だからこれからも私は孤高の人でやっていくことでしょう。

投票ありがとうございます。
この読者投票で
 私の発信記事は2位以下10人すべての投票数を合わせたより多くの投票を戴きました。ありがとうございました。

軍事レポーターや編集者がカクテルパーティで楽しく過ごしている間、私は最前線の現場で取材しています。誰か香港に来てくれますか。よろしく!

#投票は終了しています。
Michael Yon Online Magazine は59%の得票率で1位でした。
https://www.michaelyon-online.com/

11 Blogs in the Running for Best Military Site: My blog now has more votes than all over 10 combined -- incredible honor. Please vote.
I am surprised I am even nominated for any of this. I am pretty much PNG (persona non grata) from any of these sorts of military sites/awards. My voltage is far, far too high and none wish to be seen standing next to me -- largely because I will not be seen next to them.
All this meltdown began when I started saying two favorite generals should be fired. Both were fired.
Example: "Two big military scalps for Michael Yon"
https://voucher.co.id/awards/best-military-blogs-award-2019/
"Well, I wouldn’t cross Michael Yon, the intrepid independent war reporter and photographer who has covered the conflicts in Iraq and Afghanistan with distinction and dogged intensity. For weeks, he was fulimating about two men – Brigadier-General Daniel Menard of the Canadian Army and General Stanley McChrystal."
"Then, two things happened. First, Menard was fired. Then, McChrystal was fired."
This, and many other things such as calling out several military blogs and bloggers as frauds:
1) CJ Grisham (who later became convicted criminal, wa also caught in Stolen Valor among other items)
2) Black Five (so busted it was embarrassing)
3) Carl Prine -- everybody's favorite -- caught in journalistic fraud, the equivalent of journalistic stolen valor. He threaten's to sue me. I cannot wait. Will make a great series while I expose his bullshit step by step during the case that surely will make the news.
4) Andrew MacGregor Marshall: fired from Reuters after 17 years due to behavioral issues and substance abuse (resigned at last minute), later caught lying about war reporting.
5) David Fox: fired from Reuters after 23 years for general scummery, later busted In Indonesian drug sting and sent to prison.
Echo chambers such as the War Lord Loop kicked me off for not echoing the right tunes...but, amazingly, my dispatches continue to lead the pack on withstanding test of time.
Another mil blogger echo chamber kicked me off for saying women should not be in US infantry outfits. They went crazy. PC shatters in combat.
Yet another, Red Star Rising, supposedly against totalitarians, went total totalitarian and did similar.
In short, I do more time in war, conflict, and actual combat that any of the mil bloggers seem to be able to loft up, and my words make them so uncomfortable -- but turn out amazingly accurate -- that nobody wants to stand beside me, so I stand alone from them all and will continue as such.
Thank you for your votes. In this reader voting -- vs. good 'ole boy voting -- my dispatches are getting more votes than the next 10 combined. Thanks to YOU.
While Military Reporters and Editors are out at the cocktail party, I am out on the edge. Do they even have anyone in Hong Kong?
Thank you:




https://voucher.co.id/awards/best-military-blogs-award-2019/

https://www.michaelyon-online.com/

1 comment:

Chinazi said...

差別主義者アレクシスダデン
日本の旗に難癖付ける

 https://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20191104-00000041-cnippou-kr

マイケル ヨン氏に伝えてほしい